ProfiTEL

Numery DDI/DID

DDI (ang. Direct Dial-In w Europie) lub (Direct Inward Dialing w USA) to nazwa usługi w systemach telefonicznych pozwalająca bezpośrednio dodzwonić się do abonenta wewnętrznego.

Odpowiednikiem usługi DDI dla połączeń wychodzących jest Direct Outward Dialing. W tym przypadku usługa polega na możliwości ustawiania abonentom wewnętrznym własnej prezentacji numeru dla połączeń wychodzących.

Zalety DDI:
  • Posiadanie wyłącznie jednego konta SIP (SIP Trunk)
  • Wyeliminowanie konieczności przełączania połączeń przychodzących przez telefonistkę lub centralkę
  • Przydzielenie unikalnych numerów miejskich abonentom wewnętrznym, co w efekcie ułatwia połączenie
  • Abonenci wewnętrzni mają możliwość prezentowania się własnym numerem miejskim
  • Opłacasz wyłącznie jedno konto SIP


Jak uruchomić usługę DDI/DID:
  • Włączenie usługi DDI/DID odbywa się na prośbę klienta zgłoszoną do naszego Biura Obsługi Klienta
  • Dla połączeń przychodzących usługa realizowana jest poprzez przekazanie informacji o numerze w nagłówku TO pakietu SIP
  • Dla połączeń wychodzących usługa realizowana jest po stronie klienta poprzez przekazanie informacji o numerze jakim ma prezentować się połączenie w nagłówku RPID (Remote Party ID). Po stronie abonenta możliwe jest to do zrealizowania na kilka sposobów i generalnie bazuje na dodawaniu nagłówka Remote-Party-ID do pakietu SIP
  • ProfiTEL weryfikuje numer przekazany w RPID pod kontem tego czy jest on przypisany do konta SIP


Sposoby konfiguracji DDI/DID dla Asterisk PBX:
  • Sposób pierwszy:
    • Dodawanie nagłówka RPID za pomocą aplikacji SIPAddHeader. Konieczne jest zmodyfikowanie DialPlanu i dla połączenia wychodzącego z DID-out ustawianie żądanej prezentacji.
  • Sposób drugi:
    • W sip.conf należy włączyć parametr sendrpid=yes dla konta SIP, przez które realizowane są połączenia
    • Dla lokalnych (wewnętrznych) kont SIP należy ustawić parametr callerid np. callerid="Ksiegowa" <61999123>
Podziel się tekstem ze znajomymi: