ProfiTEL

IVR - API

IVR API pozwala na sterowanie obsługa połączenia telefonicznego przez zewnetrzną aplikację. Aplikacja klienta decyduje o odebraniu połączenia, a następnie może kierować do naszej platformy żądanie wykonania odpowiednich czynności i na podstawie zwracanych statusów wykonywać dalsze czynności. Usługa IVR API ma bardzo wiele zastosowań, a jej największą zaletą jest elastyczność i nieogranicznone możliwości.

Możliwości wykorzystania IVR API:
  • System obsługi konkursów, w którym producent zamieszcza kod wewnątrz opakowania swojego produktu, a klient dzwoniąc pod podany numer podaje ten kod, w celu uzyskania informacji o wygranej
  • Informacja o statusie zamówienia, w przypadku gdy klient podaje przez telefon (DTMF) numer zamówienia, a aplikacja zwraca jego status i odgrywa określoną zapowiedź. Przykładowo: „Zamówienie zostało wysłane, a numer listu przewozowego to 54321"
  • Weryfikacja ID i PIN osoby dzwoniącej
  • Weryfikacja numeru osoby dzwoniącej i kierowanie połączenia do odpowiedniej osoby
  • Indywidualne powitania uzależnione od numeru osoby dzwoniącej
  • Potwierdzenie zamówień, wówczas klient musi zadzwonić na podany numer, a tam zostanie poproszony o wpisanie kody z wcześniej wysłanego emaila, a system go zweryfikuje (odpowiednik systemu Captcha)
  • Zegarynka
Aktywacja usługi IVR API w sieci ProfiTEL jest bezpłatna, a abonament miesięczny kosztuje już od 80,00zł netto miesięcznie (98,40 zł z VAT). Zachęcamy do skorzystania również z innych elementów usługi IVR, cena przy zakupie pakietu IVR jest znacznie korzystniejsza.
Konfiguracja IVR API znajduje się w panelu ProfiTEL w zakładce Usługi » IVR » API.

Działanie IVR API krok po kroku:
  • Połączenie trafia na bezpośredni numer przypięty do IVR API lub przez inną usługę IVR (np. IVR Player, IVR Menu, IVR Switch)
  • Połączenie jest odbierane po odczekaniu ustalonej ilości sekund, ustawionej w panelu ProfiTEL. Jeżeli ilość sekund równa jest zero to krok ten jest pomijany
  • Ze wskazanego adresu URL wywoływana jest aplikacja klienta, która będzie sterowała połączeniem oraz zostaną do niej przekazane informacje na temat danego połączenia (np. numer telefonu dzwoniącego)
  • W przypadku jeśli aplikacja klienta chce się rozłączcyć to przejdź do punktu 7
  • Wykonywana jest akcja, której żąda aplikacja klienta. Przykładowo pobranie DTMF, odegranie komunikatu, połączenie z numerem lub obiektem
  • Przejdź do punktu 3
  • Rozłączenie połączenia
Zapoznaj się ze szczegółowym opisem usługi IVR API

Podziel się tekstem ze znajomymi: